Šta je projekat “Putevima žena do Održivog razvoja” i zašto je važan?
Projekat „Putevima žena do Održivog razvoja“ ima za cilj da kroz jednodnevni trening razvije kapacitete omladinskih radnika/ca, profesionalaca/ki u oblasti obrazovanja i omladinskih lidera/ki u globalnom obrazovanju i dostizanju ciljeva UN Agende 2030 za održivi razvoj. Kroz trening, učesnici/e su imali priliku da nauče kako da u svoje aktivnosti, koje već ili će tek sprovoditi, uključe elemente metodologije globalnog obrazovanja kao što su: globalne dimenzije obrazovanja, globalni principi obrazovanja i RFCDC kompetencije.
Nakon treninga, učesnici/e su sproveli istraživanje o značajnim ženama Evrope i kreirali sadržaj za edukativnu turističku aplikaciju Putevima žena, uz IRIDINO mentorstvo. Istraživanjem i kreiranjem sadržaja na ovu temu, učesnici/e su razvili grupu kompetencija vezanih za vrednosti, stavove, znanja, veštine i kritičko razmišljanje koje će im pomoći da kreiraju bolje edukativne aktivnosti u budućnosti i da kroz svoj rad daju doprinos dostizanju ciljeva UN Agende 2030 za održivi razvoj.
Kome je namenjen projekat “Putevima žena do Održivog razvoja”?
Ovaj projekat je namenjen pre svega omladinskim radnicima/ama, profesionalcima/kama u oblasti obrazovanja i omladinskim liderima/kama, sa ciljem edukacije o mogućnostima korišćenja metodologije globalnog obrazovanja u svojoj praksi. Želja nam je da ljude koji direktno rade sa mladima edukujemo kako da uključe elemente metodologije globalnog obrazovanja u svoje tekuće, ali i buduće aktivnosti, kako bi doprineli dostizanju Ciljeva održivog razvoja.
Koju promenu želimo da napravimo?
Ciljevi održivog razvoja UN predstavljaju najveće izazove sa kojima se suočavamo kao čovečanstvo i kojima treba aktivno da se bavimo u što skorijoj budućnosti. Ovim projektom, kroz metodologiju globalnog obrazovanja, želimo da pomognemo ostvarivanje 5. cilja održivog razvoja – rodnu ravnopravnost. Prema izveštaju Svetskog ekonomskog foruma, biće potrebno čak 135 godina do dostizanja rodne ravnopravnosti, zbog čega smatramo da je izuzetno važno motivisati sve, a posebno mlade žene i muškarce, da se angažuju po tom pitanju.
Kroz ovaj projekat želimo da edukujemo omladinske radnike/ce, profesionalce/ke u oblasti obrazovanja i omladinske lidere/ke kako da koriste globalnu metodologiju obrazovanja kako bi sproveli/e svoje aktivnosti koje će podići svest o određenim društvenim pitanjima, osporiti postojeće stereotipe i nejednakosti i na taj način podstaći promenu unutar svojih lokalnih zajednica, ali i na globalnom nivou.
Šta smo do sada uradili/e?
Sproveli/e smo trening namenjen omladinskim radnicima/cama, profesionalce/ke u oblasti obrazovanja i omladinske lidere/ke u cilju njihovog edukovanja da uključe elemente Ciljeva održivog razvoja i primene metodologiju globalnog obrazovanja u svojim aktivnostima sa mladima. Učesnici/e su zatim, uz IRIDINU mentorsku podršku, istražili i kreirali edukativni sadržaj za turističko edukativnu aplikaciju Putevima žena o 10 dodatnih znamenitih žena Srbije ali i iz sveta, koje su doprinele razvoju društva.
Preko aplikacije Putevima žena možeš da se informišeš o životima i delima 20 znamenitih žena, i da posetiš mesta gde su živele i radile. Aplikacija trenutno nije dostupna novim korisnicima/ama jer se radi na njenom razvoju.
Takođe smo pokrenuli/e inicijativu za obeležavanje lokacija koje se nalaze u aplikaciji i do sada smo obeležili/e 3 lokacije:
- Info tabla posvećena Juditi Horovic na adresi Jevrejska 7 (zgrada bivše baletske škole), Novi Sad
- Info tabla posvećena Eržiki Mičatekovoj na adresi Dunavska 13, Novi Sad
- Info tabla posvećena Eržiki Mičatekovoj na adresi Slovačka 47 (Slovački dom), Kisač
Obeležavanjem ovih lokacija želimo da podstaknemo građane i građanke Novog Sada, kao i turiste i turistkinje, da se bolje informišu o ovim istaknutim ženama i objektima u Novom Sadu sa kojima su povezane.
Ko su partneri i donatori?
Projekat „Putevima žena do Održivog razvoja“ sprovodi se uz finansijsku podršku zajedničkog projekta između Evropske unije i ”Centra Sever – Jug“, Saveta Evrope u okviru projekta “ILEGEND II: Intercultural Learning Exchange through Global Education, Networking and Dialogue”.